Αξιολόγηση πιστωτικού κινδύνου για την τράπεζα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ
Μια μεγάλη τράπεζα στην Ελλάδα χρειάστηκε να ενσωματώσει ένα Σύστημα Αξιολόγησης Πιστωτικού Κινδύνου στις διαδικασίες αξιολόγησης των αιτημάτων δανεισμού των πελατών της, προκειμένου να αξιολογήσει αποτελεσματικά τα αιτήματα χρηματοδότησης των πελατών της, να βοηθήσει τις διαδικασίες δανεισμού και να ελέγξει καλύτερα τον σχετιζόμενο πιστωτικό κίνδυνο.
Η ΛΥΣΗ
Η CSS ως υπεργολάβος ανέλαβε την ανάπτυξη του έργου για χρήση από την δνση Πιστώσεων της τράπεζας. Το σύστημα αναπτύχθηκε σε Java χρησιμοποιώντας τον IBM WAS (Webshere Application Server) και βάση δεδομένων MS SQL Server. Το έργο διήρκεσε 5 μήνες. Η εταιρεία μας σχεδίασε και παρέδωσε τα ακόλουθα:
- Σχεδιασμός και ανάπτυξη ροών εργασιών για την αξιολόγηση αιτημάτων χρηματοδότησης από την εταιρική πίστωση της τράπεζας.
- Καταχώριση δεδομένων αιτήματος χρηματοδότησης
- Ανάκτηση πιστωτικού αποτελέσματος της εταιρείας
- Καταχώριση δεδομένων για τις οικονομικές και επιχειρηματικές πληροφορίες της εταιρείας
- Αρχική προσφορά όρων και αρχική απάντηση στον πελάτη
- Τελική προσφορά όρων εγκεκριμένων από πολλούς χρήστες / επίπεδα. Τελική απάντηση στον πελάτη.
- Κύριες οθόνες χρηστών:
- Ιστορικό αιτημάτων ιστορικού της εταιρείας
- Ιστορικό της πιστωτικής αξιολόγησης της εταιρείας
- Εκκρεμείς αιτήσεις / αξιολογήσεις αιτημάτων του χρήστη.
- Αναφορές (που καταρτίζονται από πελάτη ή / και χρήστη τράπεζας)
- Εκτεταμένη καταγραφή / έλεγχος για όλες τις σημαντικές αλληλεπιδράσεις χρηστών με το σύστημα κατά την αξιολόγηση του αιτήματος.
ΟΦΕΛΗ
Το σύστημα εγκαταστάθηκε στο Δίκτυο της Τράπεζας και στις Κεντρικές Λειτουργίες προκειμένου να υποστηριχθούν υπηρεσίες αξιολόγησης βραχυπρόθεσμων δανείων ή μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση για Μικρές & Μεσαίες Επιχειρήσεις. Μετά την επιτυχή εγκατάσταση του Συστήματος Αξιολόγησης Πιστωτικού Κινδύνου στο περιβάλλον παραγωγής της Τράπεζας, η Τράπεζα:
- Εκπλήρωσε τις απαιτήσεις σχετικά με το νέο κανονιστικό πλαίσιο για τον υπολογισμό της κεφαλαιακής επάρκειας των πιστωτικών ιδρυμάτων,
- Μείωσε το ωράριο προσωπικού για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων και την εξυπηρέτηση των αιτημάτων,
- Επιτεύχθηκε ηλεκτρονική καταγραφή αιτημάτων και πιστοληπτικών αξιολογήσεων,
- Επιτεύχθηκε αυτοματοποίηση της διαδικασίας έγκρισης,
- Επιτεύχθηκε μείωση του λειτουργικού κόστους,
- Καθιερώθηκε μια μακροπρόθεσμη εικόνα του πελάτη, προκειμένου το σύστημα να είναι σε θέση να εξαγάγει συγκριτικά συμπεράσματα,
- Απέκτησε τη δυνατότητα να εκτελεί ατομικές αναλύσεις τόσο σε επίπεδο πελατών, καταστήματος, γεωγραφικής και οικονομικής δραστηριότητας,
- Απέκτησε τη δυνατότητα να αξιολογήσει την κερδοφορία των κεφαλαίων και των αποθεματικών που θα έπρεπε να δημιουργηθούν από τυχόν επισφαλείς απαιτήσεις ανά κατηγορία πιστωτικού κινδύνου.