Διαδικασία χρέωσης πιστωτικών καρτών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ
Ο πελάτης μας χρειάστηκε να αντικαταστήσει τη διαδικασία χρέωσης (‘billing’) πιστωτικών καρτών με μία νέα, προκειμένου να δημιουργήσει ένα σύστημα που θα υποστηρίζει διαφορετικές κατηγορίες επιτοκίων, νέο τρόπο εξόφλησης λογαριασμού, ξεκάθαρους κανόνες aging και εύκολη συνεργασία με προγράμματα loyalty.
Η ΛΥΣΗ
Η CSS παρείχε μια συνολική λύση στον πελάτη, από τη φάση ανάλυσης και σχεδίασης, έως την εφαρμογή, τον έλεγχο και τη μετάβαση στο νέο σύστημα, καθώς και υπηρεσίες υποστήριξης μετά την εφαρμογή. Το έργο υλοποιήθηκε σε φάσεις ως εξής:
Η φάση ανάλυσης που διήρκεσε 6 μήνες βασίστηκε σε συνεντεύξεις επιχειρηματικών χρηστών, καθώς και μελέτη του υπάρχοντος πηγαίου κώδικα και της τεκμηρίωσης. Τα παραδοτέα αυτής της φάσης περιελάμβαναν τα «έγγραφα επιχειρησιακών απαιτήσεων» που εγκρίθηκαν από τον πελάτη, πριν προχωρήσουμε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της εφαρμογής.
Η φάση σχεδιασμού και υλοποίησης διήρκεσε 12 μήνες: Μια νέα βάση δεδομένων σχεδιάστηκε από το μηδέν για να υποστηρίξει τις νέες επιχειρηματικές απαιτήσεις. Οι κύριες και δευτερεύουσες ενότητες λογισμικού, δημιουργήθηκαν για να υποστηρίξουν όλες τις επιχειρηματικές απαιτήσεις που καταγράφηκαν.
Οι κύριες ενότητες διαχειρίζονται : τον εκτοκισμό των συναλλαγών, την αποπληρωμή του λογαριασμού, τον υπολογισμό ελάχιστης οφειλόμενης πληρωμής και, τέλος, τον υπολογισμό του υπολοίπου του λογαριασμού και την εφαρμογή των κανόνων γήρανσης(aging). Δεδομένου ότι ο πελάτης ζήτησε να μην επανασχεδιασθεί το core CMS, σχεδιάστηκαν δευτερεύουσες μονάδες για τον έλεγχο όλων των διεπαφών από και προς το υπάρχον σύστημα. Η μετάπτωση δεδομένωνμεταξύ των δύο συστημάτων ήταν μια τεράστια πρόκληση για την ομάδα ανάπτυξης. Σε αυτήν την περίπτωση δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν απλοί κανόνες αντιστοίχισης δεδομένων, καθώς οι βάσεις δεδομένων των δύο συστημάτων ήταν εντελώς διαφορετικές. Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια εφάπαξ εφαρμογή η οποία αποτελείται από ξεχωριστές ενότητες, προκειμένου να εκτελεστεί η μετάπτωση δεδομένων δεδομένων μεταξύ των δύο συστημάτων. Ορίστηκαν εκτενείς κανόνες συμφωνίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ακεραιότητα του υπολοίπου των πιστωτικών καρτών για όλους τους τύπους συναλλαγών. Η εφαρμογή φιλοξενήθηκε στη βάση δεδομένων iSeries DB2. Όλος ο κώδικας αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας ILE Cobol SQL και ILE CLP. Arrays χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς για να μειώσουν τις αναπόφευκτες τεράστιες απαιτήσεις I/O για αυτό το έργο. Όλα τα jobs έτρεξαν με commitment control. Οι βασικές ενότητες εκτοκισμού, και οι κοινές ρουτίνες εφαρμόστηκαν ως ξεχωριστές ενότητες ILE.
ΟΦΕΛΗ
- Μετάπτωση από το παλιό στο νέο σύστημα σε μη εργάσιμη ημέρα (περισσότερες από 2 εκατομμύρια κάρτες μετάπεσαν στο νέο σύστημα), χωρίς να διαταραχθεί η καθημερινή παραγωγή.Άνετη ένταξη προωθητικών ενεργειών Marketing στο νέο σύστημα.
- Παραδόθηκε αυξημένη λειτουργικότητα σε σχέση με αυτή του παλιού συστήματος. Επιτεύχθηκε η εύκολη ενσωμάτωση των χαρακτηριστικών του προϊόντος και των προωθητικών ενεργειών μάρκετινγκ.
- Λεπτομερής δομή δεδομένων διαθέσιμη στον εσωτερικό έλεγχο.
- Εκτεταμένες πληροφορίες διαθέσιμες στο Γραφείο Βοήθειας του πελάτη.
- Εύκολη ενσωμάτωση με συστήματα τρίτων (π.χ. TRIAD, QUALCO).
- Παρά τις τεράστιες απαιτήσεις I / O, η εφαρμογή ενσωματώθηκε στο σύστημα παραγωγής του πελάτη με εξαιρετικά καλή απόδοση.